mandag 31. oktober 2011

Amsterdam del 2

Vi hadde som jeg har nevnt tidligere, to fantastiske dager i Amsterdam..
Og lødags morgen var denne karusellen noe av det første som møtte oss når vi la ut på vår ferd i Amsterdams gater.. "Galskap" sa jeg, "Kult" sa datamannen, og før jeg visste ordet av det sto jeg og prinsessa igjen alene med fast grunn under bena, mens datamannen svevde i en line (eller to..) og hadde panoramautsikt over byen.. Det var nok fantastisk å sveve der oppe og titte utover, men jeg for min del innrømmer gjerne at dette var jeg for pysete til å prøve! Kan hende jeg hadde våget for noen år siden, men ikke nå, og det er kanskje like godt at en av oss ble igjen på bakken i tilfelle.. Snakker man ikke om å splitte risiko og sånn? :)

Den kule karusellen...
Litt av den fantastiske utsikten..

Jeg for min del vandret lykkelig rundt med kameraet og knipset i vei, i håp om å få noen bra bilder å kunne vise frem, fremkalle osv.. Noe bra ble det, og jeg har ledd litt når jeg har sett igjennom bildene her hjemme.. Sykler er tydeligvis et stikkord for bildene mine, og dette viser seg å gå igjen uansett hvor jeg har vært.. kommer jeg over en sykkel kan jeg garantere dere det blir knipset bilder, hvorfor vet jeg ikke.. Jeg liker jo ikke tour de france eller andre slike ritt, men henslengte, parkerte, gjerne slitte og sjarmerende sykler, de tar jeg bilder av.. Også i Amsterdam..




Noe som gikk igjen i gatene i Amsterdam, var at uansett hvor liten hage folk hadde, eller om de kun hadde en liten trapp, så var det plasert ut krukker på krukker med blomster og busker.. Der var lavendel, oliventre, lynger osv overalt.. Hollenderne er flinke å pynte opp rundt husene sine! 


I en av byens handlegater lå 2theloo (toaletter og toalettartikler), noe som passet prinsessa fint når hun innimellom trengte bleieskift.. Og sjekk ut den kule discolampen og tapeten de hadde på stellerommene der! Var innom der et par ganger, og det andre stellerommet hadde regnskogtema.. Tror vi måtta valgt det om prinsen skulle vært med, kan ikke helt se for meg at han skulle få til å tisse med DEN strutsen stirrende rett på han, det var skummelt nok for oss voksne..


Når vi etter en lang dag med sightseeing og shopping kom oss tilbake til hotellrommet, var det godt at datamannen hadde tenkt på litt forfriskninger. Han "serverte" nydelig dolma, en ukjent gryte og frisk frukt og ganske så lunken mocca fra en overraskende fin kiosk i en heller tvilsom gate rundt hjørnet fra hotellet..


Resultat av shoppingen; utrolig nok kom vi oss hjem uten å måtte kjøpe ny koffert! :)


Klarise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis du vil legge igjen en liten kommentar etter ditt besøk blir jeg veldig glad! :)