mandag 5. desember 2011

Albertine

I helgen har jeg vært en riktig Albertine her i redet, har fått unna stort sett alle julegavene, strikket, pyntet og bare kost meg :) Nå er det siste innspurt denne uken før jeg tar med meg ungene nordover for hvite uker der :) Jeg gleder meg så utrolig mye til jul i år! :)


Jeg testet en ny brødoppskrift i helgen, og nå er julefrokosten berget, dette brødet skal jeg bake igjen! Oppskriften fant jeg i en katalog fra Home&Cottage, og jeg deler gjerne videre med dere:

2 dl havregryn
5 dl hvetemel
1 dl knuste linfrø
1/2 dl hakkede tørlede aprikoser
1/2 dl tranebær
1/2 dl gresskarfrø
1 dl grovhakkede hasselnøtter
2 ts natron
1 ts salt
500 gram yoghurt naturell
1/2 dl honning
1/2 dl tyttebærsyltetøy

Bland alt det tørre, ha så i yoghurt, tyttebærsyltetøy og honning og bland godt.
Smør en 1,5 liter brødform og hell i brødblandingen.
Stek brødet på 200 grader i 50-60 minutter.
Siste 30 minutter av steketiden har du aluminiumsfolie over brødet.


La brødet kjøle litt også er det bare å spise!


Her ser dere forresten det nye juleserviset mitt som jeg fikk hos datamannen i adventsgave, det er i allefall den offisielle versonen :) At han ble sendt ut med spesifikke instrukser om hva og hvor han måtte dra for å kjøpe det er ikke noe vi snakker om..:)

Ha en fin mandag alle sammen!

1 kommentar:

Hvis du vil legge igjen en liten kommentar etter ditt besøk blir jeg veldig glad! :)