onsdag 29. februar 2012

Kokkekunst!


Til jul fikk jeg (på uvisst grunnlag!!) kokkekurs hos datamannen, og i går var jeg klar til å bli mesterkokk! Jeg skulle på kurs i 6 timer med ei god venninne av meg, vi skulle lage en 4-retters med vin :) Gjett at vi gledet oss da vi pyntet og oppspilte satte oss på bybanen, vin skulle jo inntas, så det måtte bli kollektiv transport :)


Vel fremme i byen fikk vi til våre store sorg beskjed om at kurset var avlyst, og at de hadde glemt å informere oss om dette! Aj aj aj!!! Kokken ringte selv og beklaget på det dypeste, og han hørtes oppriktig lei seg ut! Kompensasjon for at ikke frikvelden og kollektivreisen skulle være forgjeves ble en 3-retters middag med vin på restauranten deres på Hotel Norge! WOW!!!! 3-rettersen fikk tilført 3 bonusretter, så vi vagget mette og gode utifra restauranten, og med vinen innabords var vi så fornøyde og glade som bare det :)


At vi i løpet av kvelden fikk servert en veksthormonkjertel fra en gjøkalv er vel nesten også verdt å nevne?!?! Dette var visstnok en eksuklsiv delikatesse, og at vi ikke fikk vite hva vi spiste før etterpå var vel i og for seg helt i orden :) Vet ikke om jeg hadde tort å smake på noe slikt om jeg hadde visst hva det var..

Som dere ser har prinsessa lagt seg i hardtrening til hun skal servere 6-retters til middag i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis du vil legge igjen en liten kommentar etter ditt besøk blir jeg veldig glad! :)