onsdag 22. februar 2012

Barnerommet

Tapeten på barnerommet :)

Prinsen og prinsessa deler rom her i huset, noe som går over all forventning :) Neste utfordring blir, hvordan kan vi innrede rommet sik at det blir rom for både bilbaner, togbaner, dukkevogner og kjøkken? Svaret hos oss har vært to digre bokhyller med masse rom i, og kurver, så kan de lett finne frem de lekene de vil ha, og det er lett å rydde og holde litt orden..:) Så nå skal det omorganiseres litt slik at de begge får lekene sine tilgjengelig, til nå har det vært litt i overkant med biler der inne.. :)


Prinsen leker nemlig høyt og lavt med alle bilene sine for tiden, de stilles opp i lange rekker, og det lages garasjer alle steder, så jeg har satt meg på en del biler i det siste kan man si.. Puffen ved senga til prinsessa er intet garasjeunntak, så der står det politibiler og cabrioleer både sent og tidlig..


"Store" bilen til bestemor og bestefar (Med surfebrett på taket??)

Jeg måtte unngå en aldri så liten verdenskrig de to små i mellom her om dagen, prinsessa har nemlig fått fart på seg, og hun fyker rundt og vil leke med alle lekene hun ser. Dette til prinsens store frustrasjon! Så jeg forklarte til han; at noen leker hun få låne, så de hun kan få tak i på gulvet kan det være ok at hun låner, og hvis det er noen spesielle leker han ikke vil dele får han heller sette de opp på bordet eller noe, så hun ikke rekker de.. Dette var greit sa han, så jeg gikk tilbake til det jeg syslet med, fornøyd med å ha løst floken.. Etter noen minutters stillhet på rommet deres, fant jeg ut det var best å sjekke tilstanden, og der fant jeg prinsen, oppi senga si, med alle lekene sine oppe fra gulvet, gutten hadde vært smart han! Det var stablet leker i sengen, på nattbordet, puffen, bokhylla, ja tilogmed i sprinkelsenga til prinsessa. Han var sååå fornøyd med seg selv der han satt :)
Og prinsessa var fornøyd hun og, det var nok god underholdning å observere storebroren sin i slikt arbeid :)

Nå skal jeg nyte stillheten i huset med en kopp te, datamannen er for øyeblikket og løper etter en ball med flere andre voksne menn... Skjønner meg ikke helt på den der sporten :)

God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis du vil legge igjen en liten kommentar etter ditt besøk blir jeg veldig glad! :)